Buscar

Translate

miércoles, 5 de febrero de 2014

atpVAL GES 1 | Unitat 1


1.

PROVA D'ORIENTACIÓ MÒDUL DE VALENCIÀ. GES I. TEMA 1:

1. Contesta a les següents qüestions :

a) Com et diuen? Albar Tajada Portalo

b) D'on ets? De València

c) A què et dediques? A produir material audiovisual

d) Com estàs? Amb ganes d'acabar el curssos

e) Per què estudies valencià? Per a fer creixer els coneiximents i la ESO

f) Quantes activitats has fet del tema 1?La prova d'orientaciò i estudiar molt.

2. Escriu al costat de cada definició el parentiu que correspon:

Filles de el teu germà – Cosines(Primas) (com parla de filles, ens demana el femení)

Germans dels teus pares – oncles(Tíos)

Pares dels teus pares – Iaios(abuelos)

Marit de la teua filla - gendre(yerno)

Germana de la teua dona - Cunyada

3. Escriu en lletres els numerals que hi ha a les oracions:

a) El dia 14 celebre el meu aniversari i el 28 és el meu Sant.

         Catorze__________________Vint-i-vuit

b) El meu sogre ha venut el cotxe per 14.817 euros i ha comprat un de nou per

24.689

   Vint-i-quatre mil sisents-vuitanta-nou   Vint-i-quatre mil sis-cents vuitanta-nou

   Catorze-mil-vuit-cents-setze Catorze vuit-cents dèsset

c) L' hipoteca del pis l'he fet per 214.829 euros.

    Dos-cents catorze mil vuitcents-vint-i-nou

4. a ) Escriu l'alfabet valencià:

    a,b,c,d,e,f,g,i,j,k,l,m,n,o,p,q,r,s,t,u,v,x,y,z

b) Com s'anomenen les següents lletres:

  ll, rr, ny, tg, tj - Dígrafs

  mm, tll, tn, l·l - Compostes

5. Enllaça amb fletxes les paraules que tenen el mateix so.

a)

So /S/

Forçut - civada

encertar - centre

cigala - braç

b)

So /ʒ/

Diligència - girafa

gitano - juliol

majúscula - gendre

-----

6. Classifica el següent llistat de paraules:

E TANCADA    E OBERTA  O TANCADA  O OBERTA

Gendre: e oberta - e tancada

Peutancada

Boutancada

Objecte:  o tancada - e oberta

Açó: o tancada

Novel-la: oberta – e oberta

Ona: o tancada

Costa: o oberta

Gèneree oberta

 

7. Clasifica les següents categories gramaticals:

Aquell: Determinant

Xic: SN

Pintava: SV

Les: Determinant

Façanes: SN

De: Determinant

Les: Determinant

Finques: SN

 

8. Analitza les següents oracions:

a) La xica d'aquell institut semblava esgotada

SN: La xica d'aquell institut

Det: la

Nuclixica

CN: d'aquell institut

SV: Semblava esgotada

CV:esgotada

b) La platja de la Malva-Rosa ha obtés la bandera blava.

SN: la platja de la Malva-Rosa

Det: la

Nucli:plaja

SV: ha obtés la bandera blava

CV: la bandera blava

9. Ompli la següent targeta d'identitat:

NOM: Albar

COGNOMS: Tajada Portalo

ADREÇA (Carrer / Plaça / Avinguda)Carrer del Doctor Marañón

NÚMERO: 21 PIS: 4 PORTA: 11

CODI POSTAL: 96420

CIUTAT: Mislata PROVÍNCIA: C.Valenciana

FORMACIÓ (ESTUDIS): graduat en educació primària

PROFESSIÓ: producció de material audiovisual CN

D.N.I.: 53256757g

NÚMERO DE SEGURETAT SOCIAL:

TELÈFON FIXE: 963708352/

TELÈFON MÒBIL: No tinc

CORREU ELECTRÒNIC: alvarotp@gmail.com

10. Utilitza els sintagmes del quadre per escriure el text:

Aquell dia tenia mal de panxa i a més em picava el nas

i vaig rascar-me amb els punys de la camisa.

però en aquell moment ella tampoc podia ajudar-me.

Li vaig demanar a la meua filla

i no me'l podia rascar perquè tenia les mans brutes.

que em donara sabó per netejar-me-les,

Malauradament no em podia aguantar

 

Aquell dia tenia mal de panxa i a més em picava el nas

i no me'l podia rascar perquè tenia les mans brutes.

Li vaig demanar a la meua filla

que em donara sabó per netejar-me-les,

però en aquell moment ella tampoc podia ajudar-me.

Malauradament no em podia aguantar

i vaig rascar-me amb els punys de la camisa.

 

Aquell dia - determinant - Tenia mal - SV - de panxa - CN/D - i a més - CN -

Em picava - SV -